Arrived in Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Renske Titulaer - WaarBenJij.nu Arrived in Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Renske Titulaer - WaarBenJij.nu

Arrived in Cape Town

Blijf op de hoogte en volg Renske

10 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo iedereen,

Nu ik een weekje in Kaapstad ben, dacht ik, ik laat iedereen even weten wat ik deze week allemaal gedaan heb.
Op dinsdag ben ik aangekomen in Kaapstad. De vlucht was prima, maar de laatste vlucht riepen ze om dat er 80 koffers miste in het vliegtuig. Ik dacht toen al dat mijn koffer er niet bij zou zitten aangezien ik deze niet had ingecheckt in Johannesburg omdat ik dan mijn vlucht zou missen. De lopende band was namelijk kapot in Johannesburg. En natuurlijk aangekomen in Kaapstad had ik geen koffer. Maar gelukkig had ik onderweg twee jongens leren kennen die ook naar Kaapstad moesten en hetzelfde probleem hadden. Dus toen hebben we 4 uur op het vliegveld gewacht en intens gelukkig kwam toen mijn koffer aan. Dezelfde avond hebben we toen een braai gehad met het huis.
De dag erna ben ik met een aantal huisgenootjes naar het centrum gegaan met een minibusje. Best wel spannend in het begin om in het busje te stappen, maar het is eigenlijk dikke prima. Toen hebben we kaapstad bekeken, lekker geluncht en naar waterfront geweest. 's avonds zijn we lekker uiteten geweest bij La Boheme. De volgende dag hebben we de hele dag op het strand gelegen op Clifton Beach 4. Een heel mooi strandje. 's avonds hadden we een picknick op Signall Hill. Toen we er eenmaal waren hadden we uitzicht over heel Kaapstad echt ontzettend mooi! 's avonds zijn we opstap gegaan in Kaapstad, in de bullion. De dag erna ben ik met Inge en Lisa naar Muizenberg geweest, een leuk surfersplaatsje met een heeeeerlijk warme zee. (de zee bij clifton beach is ijs koud, je voelt je voeten naar 2 sec niet meer!) Vervolgens hebben we Sietske opgehaald, zij diet vrijwilligerswerk in Grassy Park. Toen zijn we doorgereden naar Hout Bay. 's avonds zijn we uiteten gegaan bij de backyard. Dit een een braairestaurant dat gerund wordt door nederlandse studenten. De volgende dag zijn we naar een mega rugbytournooi geweest in Green Point. Ik had echt gedacht dat we naar een simpele rugbywedstrijd gingen, maar het was een supergroot tournooi waar alle teams van de uni aan meededen. het was eigenlijk gewoon een groot zuipfestijn precies zoals je ziet zoals het in films in amerika is, geweldig!
De laatste dag voordat stage begon zijn we naar Cape Point gereden via Chepmans Peak. Dit was echt een hele mooie weg langs de kliffen. Vervolgens zijn we gestopt in Noordhoek, dit was een heel mooi wit strand. Toen naar Cape Point en Kaap de goede hoop gereden. Daarna nog een stopgemaakt bij de pinguins en toen weer naar huis, een heerlijk dagje!
Vandaag was mijn eerste stagedagje. Het was een prima kennismaking en volgens mij wordt het wel leuk.

Als iemand trouwens mijn adres wil moet je het maar even vragen, want ik wil nummers of adressen niet online zetten. De foto's komen eraan op facebook.

Dikke kus uit het zonnige kaapstad

  • 10 Februari 2014 - 18:55

    Diny:

    hoi Renske,
    Leuk om je verhaal te lezen ( krijg er een fijn vakantiegevoel bij),zo te lezen ben je al aardig ingeburgerd, en het is bijna ongelofelijk dat het daar bij jou mooi weer is. Veel succes met je stage en je 'engels'.
    liefs pap en mam

  • 11 Februari 2014 - 15:32

    Roxanne:

    Heeee Rens:)

    Aah iech hub diech neet mie gesproken vlak veurdat ste weg gings! Mer super voal plezeer doar! Mer al lezende dien ierste verslaag geit dat vas hielemoul good koume! Oach voal succes met dien stage!
    Dikke poen
    Rox

  • 12 Februari 2014 - 20:06

    Marjanne:

    Lekker genieten en dan aan t werk.
    succes en have a great time.

  • 01 Maart 2014 - 18:55

    Renske Titulaer:

    Lieve Renske

    met zo,n verhaal krijg ik toch een vakantiegevoel en vergeet ik bijna dat je in Kaapstad bent voor je stage en je engels.
    Via Mylan worden we op de hoogte gehouden en het skypen vorige week moeten we nog eens over doen want het was voor mij moeilijk te verstaan.
    Je gaat daar zeker een hele goed tijd hebben en bent zeker niet bezig met de Vastenavond, die voor ons nu voor de deur staat.
    We zullen aan je denken en gaan zeker de korte ontmoetingen( tijdens de carnaval) op het Vriethof bij La Cloche missen, maar volgend jaar halen we het in,
    een heel goede tijd en alaaf alaaf....
    kus van Toos en Arnold


  • 02 Maart 2014 - 08:49

    Toos En Arnold:

    bij "reageer op dit verslag"heb ik jouw naam en mail ingevuld, weet ik veel hoe dit werkt, maar ik plak het nog eens hieronder

    kus

    met zo,n verhaal krijg ik toch een vakantiegevoel en vergeet ik bijna dat je in Kaapstad bent voor je stage en je engels.
    Via Mylan worden we op de hoogte gehouden en het skypen vorige week moeten we nog eens over doen want het was voor mij moeilijk te verstaan.
    Je gaat daar zeker een hele goed tijd hebben en bent zeker niet bezig met de Vastenavond, die voor ons nu voor de deur staat.
    We zullen aan je denken en gaan zeker de korte ontmoetingen( tijdens de carnaval) op het Vriethof bij La Cloche missen, maar volgend jaar halen we het in,
    een heel goede tijd en alaaf alaaf....
    kus van Toos en Arnold

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Renske

Actief sinds 10 Feb. 2014
Verslag gelezen: 966
Totaal aantal bezoekers 1594

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Cape Town

Landen bezocht: